Generator raportów
Kreator służy do określenia wyglądu raportów (w PDF, HTML) które mogą być przesyłane mailem, drukowane, zamieszczane na stronie www itp.
Umożliwia zdefiniowanie szablonów. Pozwala na zamieszczenie treści stałych oraz wstawienie pól z informacjami uzupełnianymi automatycznie przez system
(np. w pole NIP system wstawi numer NIP tego kontrahenta którego dotyczy dany dokument).
Przykłady danych zmiennych (uzupełnianych przez system w momencie generowania raportu):
- na umowie - dane kontrahenta, warunki dostawy, warunki płatności, fragmenty treści
- na zamówieniu - dane pracownika, dane towaru i inne
Tworzenie raportów w tym wstawianie pól zmiennych odbywa się metodą przeciągnij i upuść dzięki czemu dostępne jest również dla użytkownika biznesowego.
Przykładowe możliwości zastosowania :
- wysyłka ofert do klientów (dane uzupełniane automatycznie) - treść zmienna, zależna od danych w karcie klienta, karcie oferty itp.
- wysyłka zapytań ofertowych jako załączników do maila w formie PDF - treść zależna od danych w karcie dostawcy, karcie zgłoszenia zapotrzebowania itp.
- wysyłka powiadomień o dokumentach (np. umów) których okres obowiązywania kończy się - usługa monitorująca daty, wysyłka automatyczna np. raz na tydzień
- wydruk umów do podpisu o treści uzależnionej od danych w karcie kontrahenta, warunków zawartych w karcie umowy itp. (wydruk dostępny tylko dla wersji aktualnych)
- wydruk zlecenie produkcji z informacjami o produkcie, kodem kreskowym itp.
- wydruk do podpisu karta uprawnień pracownika w procesie obiegu wniosku o nadanie uprawnień
Dostępne opcje :
- wstawianie sformatowanego tekstu (pole tekstowe)
- wstawianie obszarów uzupełnianych na podstawie danych z rekordu źródłowego
- wstawianie pól uzupełnianych automatycznie (bieżąca data)
- wstawianie tabeli
- wstawianie obrazka
- wstawianie pola wyboru
- wstawianie kształtu
- wstawianie kodu kreskowego
- wstawianie wykresu / przebiegu wykresu w czasie
- wstawianie tabeli przestawne
- wstawianie podraportu
- zmiana kolorów (czcionek, tła itp.)
- automatyczne wyrównywanie, wyśrodkowywanie, przyciąganie do siatki itp.
Wygląd kreatora w języku angielskim :
Opcja |
Opis |
Main Menu |
Menu główne kreatora wydruków |
Main Toolbar |
Główny pasek narzędzi zawiera następujące opcje : Utwórz nowy raport, zapis i odczyt raportu z pliku, operacje kopiowania i wklejania , cofnięcie zmian. |
Formating Toolbar |
Pasek formatowania czcionek w obiektach tekstowych, etykietach itp. |
Layout Toolbar |
Pasek narzędzi zawierający opcje zarządzania rozmiarem, lokalizacją elementów raportu |
Zoom Toolbar |
Zawiera przyciski do powiększania i zmniejszania obszaru raportu. Działa zarówno w trybie projektowania jak i w trybie przeglądu |
Toolbox |
Lista kontrolek, które mogą być przeniesione do raportu metodą „przenieś i upuść” w obszarze wstęg raportu. |
Field List Panel |
Przedstawia strukturę i hierarchię danych w źródle danych raportu |
Repoert Explorer Panel |
Wizualne drzewko elementów raportów. |
Property Grid Panel |
Lista wszystkich właściwości raportu oraz wszystkich jego elementów. |
Design Panel |
Przestrzeń do tworzenia i przeglądu pojedynczego raportu |
Group and Sort Panel |
Przedstawia sposób sortowania danych raportu |
Scripts Error Panel |
Wyświetla wynik sprawdzania poprawności skryptów. |
Status Bar |
Wyświetla informacje o elementach które są aktualnie wskazywane przez kursor. |
Dostępny jest w wersji angielskiej. (Na życzenie w wersji polskiej)
Zobacz przykład raportu w edycji i wyniku pracy w rozdziale Przykłady raportów
Created with the Personal Edition of HelpNDoc: Create help files for the Qt Help Framework