Kreator służy do określenia wyglądu raportów (w PDF, HTML) które mogą być przesyłane mailem, drukowane, zamieszczane na stronie www itp.
Umożliwia zdefiniowanie szablonów. Pozwala na zamieszczenie treści stałych oraz wstawienie pól z informacjami uzupełnianymi automatycznie przez system
(np. w pole NIP system wstawi numer NIP tego kontrahenta którego dotyczy dany dokument).

Przykłady danych zmiennych (uzupełnianych przez system w momencie generowania raportu):

  • na umowie - dane kontrahenta, warunki dostawy, warunki płatności, fragmenty treści
  • na zamówieniu - dane pracownika, dane towaru i inne

Tworzenie raportów w tym wstawianie pól zmiennych odbywa się metodą przeciągnij i upuść dzięki czemu dostępne jest również dla użytkownika biznesowego.

Przykładowe możliwości zastosowania :

  • wysyłka ofert do klientów (dane uzupełniane automatycznie) - treść zmienna, zależna od danych w karcie klienta, karcie oferty itp.
  • wysyłka zapytań ofertowych jako załączników do maila w formie PDF - treść zależna od danych w karcie dostawcy, karcie zgłoszenia zapotrzebowania itp.
  • wysyłka powiadomień o dokumentach (np. umów) których okres obowiązywania kończy się - usługa monitorująca daty, wysyłka automatyczna np. raz na tydzień
  • wydruk umów do podpisu o treści uzależnionej od danych w karcie kontrahenta, warunków zawartych w karcie umowy itp. (wydruk dostępny tylko dla wersji aktualnych)
  • wydruk zlecenie produkcji z informacjami o produkcie, kodem kreskowym itp.
  • wydruk do podpisu karta uprawnień pracownika w procesie obiegu wniosku o nadanie uprawnień


Dostępne opcje :

  • wstawianie sformatowanego tekstu (pole tekstowe)
  • wstawianie obszarów uzupełnianych na podstawie danych z rekordu źródłowego
  • wstawianie pól uzupełnianych automatycznie (bieżąca data)
  • wstawianie tabeli
  • wstawianie obrazka
  • wstawianie pola wyboru
  • wstawianie kształtu
  • wstawianie kodu kreskowego
  • wstawianie wykresu / przebiegu wykresu w czasie
  • wstawianie tabeli przestawne
  • wstawianie podraportu
  • zmiana kolorów (czcionek, tła itp.)
  • automatyczne wyrównywanie, wyśrodkowywanie, przyciąganie do siatki itp.


Wygląd kreatora w języku angielskim :


Opcja

Opis

Main Menu

Menu główne kreatora wydruków

Main Toolbar

Główny pasek narzędzi  zawiera  następujące opcje :  Utwórz nowy raport, zapis i odczyt  raportu z pliku,    operacje kopiowania i wklejania ,   cofnięcie zmian.

Formating Toolbar

Pasek formatowania czcionek  w obiektach  tekstowych, etykietach  itp.

Layout Toolbar

Pasek narzędzi  zawierający opcje zarządzania rozmiarem,  lokalizacją  elementów raportu

Zoom Toolbar

Zawiera przyciski do  powiększania i  zmniejszania  obszaru raportu.  Działa  zarówno w trybie projektowania jak  i  w trybie przeglądu

Toolbox

Lista kontrolek, które mogą być przeniesione do raportu metodą  „przenieś i upuść”  w  obszarze  wstęg  raportu.

Field List Panel


Przedstawia strukturę i hierarchię danych  w  źródle danych raportu

Repoert Explorer Panel

Wizualne drzewko elementów raportów.
Przedstawia hierarchię elementów raportu  ( wstęgi, kontrolki )

Property Grid Panel

Lista wszystkich właściwości raportu oraz  wszystkich jego elementów.

Design Panel

Przestrzeń do tworzenia i przeglądu  pojedynczego raportu

Group and  Sort Panel

Przedstawia sposób sortowania danych raportu

Scripts Error Panel

Wyświetla wynik  sprawdzania  poprawności skryptów.

Status Bar

Wyświetla  informacje  o elementach  które są  aktualnie wskazywane przez kursor.  


Dostępny jest w wersji angielskiej. (Na życzenie w wersji polskiej)

Zobacz przykład raportu w edycji i wyniku pracy w rozdziale Przykłady raportów

Created with the Personal Edition of HelpNDoc: Create help files for the Qt Help Framework