Wskaźniki efektywności (KPI) mogą dotyczyć dowolnych celów dla pojedynczych użytkowników jak i dla całej organizacji.

Definiujemy wartość docelową lub przedział wartości poprawnych.

Element wykresu (lub pole z wartością) może zmieniać się (np. zmieniać kolor) :
- w miarę upływu czasu i zbliżania się wartości rzeczywistej do zamierzonego celu
- w przypadku odchyleń wartości rzeczywistej od zakładanego przedziału wartości  itp.

Przykładowe wartości podawane podczas definiowania wskaźnika KPI :


ELEMENT

PRZYKŁAD

OPIS

Nazwa

"Reklamacje według produktów"

Nazwa wskaźnika KPI

Docelowy typ obiektu

zbiór zgłoszeń dot. reklamacji

Odwołanie do obiektu docelowego, na bazie którego danych będą  tworzone wskaźniki


Kryterium

grupa produktów, rejon

Wskazuje, które rekordy będą wzięte do wyliczenia wskaźnika - dostępny graficzny kreator warunków  logicznych.

Kierunek

lepiej gdy mniej

Pokazuje w którą stronę jakich wartości  zmiana wskaźnika jest dobra, a w którym zła.

Wyrażenie

suma

Wyrażenie oblicza wartość braną do wskaźnika

Zasięg

rok

Podaje zakres czasowy porównywanych danych.  


Pomiar częstotliwości

miesiąc

Określa w jakich  odcinkach czasowych  będzie następował pomiar danych  ( wykorzystywane przy tworzeniu wykresu zmian danych)


Przykładowy raport - przegląd wskaźników reklamacji na karcie wyników :



Przykład raportu odchyleń :


Created with the Personal Edition of HelpNDoc: Generate EPub eBooks with ease