Tworzenie definicji wskaźnika KPI
Wskaźniki efektywności (KPI) mogą dotyczyć dowolnych celów dla pojedynczych użytkowników jak i dla całej organizacji.
Definiujemy wartość docelową lub przedział wartości poprawnych.
Element wykresu (lub pole z wartością) może zmieniać się (np. zmieniać kolor) :
- w miarę upływu czasu i zbliżania się wartości rzeczywistej do zamierzonego celu
- w przypadku odchyleń wartości rzeczywistej od zakładanego przedziału wartości itp.
Przykładowe wartości podawane podczas definiowania wskaźnika KPI :
ELEMENT |
PRZYKŁAD |
OPIS |
Nazwa |
"Reklamacje według produktów" |
Nazwa wskaźnika KPI |
Docelowy typ obiektu |
zbiór zgłoszeń dot. reklamacji |
Odwołanie do obiektu docelowego, na bazie którego danych będą tworzone wskaźniki |
Kryterium |
grupa produktów, rejon |
Wskazuje, które rekordy będą wzięte do wyliczenia wskaźnika - dostępny graficzny kreator warunków logicznych. |
Kierunek |
lepiej gdy mniej |
Pokazuje w którą stronę jakich wartości zmiana wskaźnika jest dobra, a w którym zła. |
Wyrażenie |
suma |
Wyrażenie oblicza wartość braną do wskaźnika |
Zasięg |
rok |
Podaje zakres czasowy porównywanych danych. |
Pomiar częstotliwości |
miesiąc |
Określa w jakich odcinkach czasowych będzie następował pomiar danych ( wykorzystywane przy tworzeniu wykresu zmian danych) |
Przykładowy raport - przegląd wskaźników reklamacji na karcie wyników :
Przykład raportu odchyleń :
Created with the Personal Edition of HelpNDoc: Generate EPub eBooks with ease