Zarządzanie uprawnieniami
Widoczność modułów w menu
System uprawnień oparty jest na Rolach przypisywanych do poszczególnych użytkowników.
Rola określa zakres uprawnień użytkownika do poszczególnych obiektów wraz z wszystkimi wyjątkami.
1. Zakres uprawnień (do odczytu, edycji, usuwania rekordów itp.) może dotyczyć m.in. :
- całej encji (np. użytkownik widzi wszystkie oferty)
- poszczególnych zakładek, obszarów lub pól (np. użytkownik widzi wszystkie oferty ale bez pola kwoty)
- poszczególnych rekordów (np. użytkownik widzi tylko oferty przypisane do niego)
- pól rekordów (np. użytkownik widzi wszystkie oferty ale kwoty tylko na rekordach przypisanych do niego)
2. Uprawnienia mogą być zdefiniowane jeszcze bardziej szczegółowo (np. użytkownik widzi wszystkie pola swoich ofert ale może edytować tylko wybrane). Dostępny jest kreator kryteriów.
Przykład: Użytkownik ma możliwość odczytu tylko jeżeli w polu Opiekun na Karcie Klienta znajduje się jego imię i nazwisko.
3. System pozwala również określić algorytm uzyskiwania dodatkowych uprawnień wynikających ze specyficznych cech konkretnego dokumentu lub systemu zastępstw.
4. Zakres uprawnień może zależeć również od stanu w jakim znajduje się dokument (dotyczy typów obiektów dla których zdefiniowano ścieżkę obiegu (np. Faktura jest widoczna dla Grupy Księgowość dopiero po przekazaniu jej do Stanu „Do księgowania”)
5. W przypadku przypisania do użytkownika więcej niż jednej roli, uprawnienia wynikające z ról sumują się.
6. Zdefiniowanie uprawnień do fragmentu formularza (np. zakładki) lub pojedynczych pól może zależeć również od wielu czynników
(np. w przypadku obiegu karty nowego produktu karty - od etapu obiegu i twórcy rekordu)
Dostępna jest integracja z Active Directory oraz bazą struktury organizacyjnej firmy.
Created with the Personal Edition of HelpNDoc: Easily create CHM Help documents