Szanse sprzedaży służą zbieraniu informacji na temat działań dotyczących konkretnej sprzedaży, które nastąpiły również przed wysyłką oferty.

Pozwalają na stworzenie pełnego wykresu Lejka i zwiększają skuteczność zarządzania sprzedażą.
Rozmowy w ramach Szansy sprzedaży mogą zakończyć się sukcesem lub porażką.
W przypadku porażki system pozwala odnotować na którym etapie nastąpiła utrata Szansy i czym była spowodowana.

Kolejne etapy obsługi Szansy Sprzedaży wiążą się z przygotowaniem Oferty, negocjacjami i przygotowaniem innych dokumentów, oraz finalizacją sprzedaży.

  • Poprzez właściwe raportowanie system pozwala na śledzenie działań i wyciąganie wniosków.
  • Raporty są cennym narzędziem handlowca - pozwalają na właściwe przemodelowanie działań a tym samym zwiększenie ilości Szans sprzedaży zakończonych sukcesem (sprzedażą).
  • Pozwalają na łatwe usystematyzowanie informacji :

-  przy dużej ilości klientów

-  przy śledzeniu większej ilości przetargów

-  przy jednoczesnej obsłudze kilku różnych Zapytań od tego samego klienta

-  przy prowadzeniu tego samego procesu sprzedaży przez kilka osób

-  itp.

Zapisywanie kolejnych działań pozwala powtarzać schemat przy uwzględnieniu specyfiki klienta i innych szczegółów Szansy sprzedaży.
Dzięki takim działaniom handlowcy uczą się na podstawie wzajemnych doświadczeń, powielając działania skuteczne i unikając powielania błędów.

Karta Szansy sprzedaży obejmuje m.in. :

  • Informacje na temat potencjalnego klienta : wielkość firmy, historia, osoby kontaktowe, ...
  • Informacje na temat potencjalnego zamówienia/kontraktu : przedmiot, wielkość, przeznaczony budżet, wymagania, ...
  • Informacje na temat proponowanego rozwiązania : proponowana cena, warunki, szczegóły, historia zmian, proponowana treść umowy, powiązane dokumenty, ...
  • Informacje na temat działań przeprowadzonych i planowanych oraz osób odpowiedzialnych za ich realizację : rozmowy, spotkania, korespondencja z klientem, korespondencja pomiędzy osobami zaangażowanymi z projekt, ...
  • Informacje na temat etapu realizacji Szansy : rozmowy wstępne / oferta w przygotowaniu / oferta wysłana / negocjacje / ...
  • Informacje na temat konkurencji : oferta konkurencji, silne i słabe strony, działania konkurencji dotyczące obecnej Szansy oraz Szans historycznych skierowanych to tego potencjalnego klienta lub innych podobnych, wyniki rywalizacji, ...

Szczegóły dotyczące wyglądu Szansy sprzedaży ustalane są indywidualnie na etapie wdrożenia. Modyfikacji podlega zarówno sam proces jak i wygląd Karty Szansy (pola, połączona obiekty, uprawnienia itp.)

Na temat definiowania kart przeczytasz więcej w rozdziale Dostosowania formularzy.





Created with the Personal Edition of HelpNDoc: Easily create Web Help sites